کمپین آنلاین یا آفلاین ؟
افراد برای رسیدن به پاسخ در مورد پرسش هایی که به منظور خرید کالاها و یا استفاده از محصولات با آن مواجه می شوند، بیشتر تحت تأثیر کمپین آنلاین یا آفلاین قرار می گیرند؟ یا ترکیبی از هر دوی این کمپین ها می تواند در اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات موثر باشد؟
بر اساس نتایج تحقیقات، کسب و کارهایی که فعالیت های مارکتینگ سنتی خود را با دیجیتال ادغام کرده اند، در حدود ۱۰٪ رشد درآمد را شاهد بوده اند. کاربرد پلتفرم های موثر و تعاملی آنلاین در کنار روش های مارکتینگ ملموس و به یاد ماندنی که در فضای آفلاین مورد استفاده قرار می گیرند، تجربه ای چند منظوره از مارکتینگ برای مشتریان خلق خواهد کرد.
باید در نظر داشت که مدت زمان ماندگاری فعالیت های آفلاین مارکتینگ کوتاه است. یک تبلیغ تلویزیونی ۳۰ ثانیه به نمایش گذاشته می شود و تبلیغی رادیویی برای ۶۰ ثانیه پخش خواهد شد و تبلیغی چاپی ممکن است صرفاً یک روز قبل از دور انداخته شدن در منزل نگهداری شود. در حالی که پلتفرم هایی مانند وب سایت ها و شبکه های اجتماعی همیشه برقرار بوده و در حال فعالیت هستند. در رسانه های آنلاین شما محدودیت زمانی و فضایی برای اطلاعاتی که می خواهید در اختیار خوانندگان خود قرار دهید، ندارید. با کاربرد کانال های چند منظوره می توانید از قابلیت های بی شمار فضاهای آنلاین استفاده کنید تا توضیح کوتاهی در رابطه با برند خود را که در فضای آفلاین در اختیار مخاطبان قرار داده اید، بسط دهید. کانال های چند منظوره این اطمینان را به شما می دهند که برندتان بیشترین حضور ممکن را میان مخاطبان خود کسب کرده است.
اکثر افراد تقریباً از مزایای کاربرد روش های آنلاین برای کسب و کارها مطلع هستند ولی باید توجه داشت که روش های آفلاین نیز همچنان کاربرد دارند. حتی شرکت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند می بایست در پیشبرد اهداف خود از این روش های آفلاین بهره گیرند. این که مشتریان قبل از خرید نمی توانند کالاها را لمس کنند و تجربه ای از آن داشته باشند، از جمله موانعی است که کسب و کارهای آنلاین با آن مواجه هستند. رویدادهایی که در فضای واقعی و آفلاین برگزار می شوند مانند نمایشگاه ها، به نمایش گذاردن محصولات/خدمات و سمپلینگ می توانند به مشتریان بالقوه امکان امتحان کردن محصول را قبل از خرید بدهند، لذا به آن ها می بایست به عنوان فرصت های بی نظیری برای مشارکت مخاطبان و مشتریان بالقوه نگریست.
استراتژی های مارکتینگ آنلاین برای شرکت هایی که به صورت آفلاین فعالیت می کنند
حتی کسب و کارهای محلی که محصولی را به صورت آنلاین نمی فروشند می بایست از روش های آنلاین مارکتینگ استفاده کنند. ۹۷٪ مشتریان از رسانه های آنلاین به منظور جست و جوی کسب و کارهای محلی استفاده می کنند. حتی اگر هدف اصلی جمع آوری ترافیک بیشتر برای مغازه های آفلاین است، روش های دیجیتال مارکتینگ می توانند در تحقق این امر کمک کننده باشند. داشتن وب سایت، صفحه هایی در شبکه های اجتماعی و توجه به رتبه بندی در نتایج موتورهای جست و جو از جمله اقدامات در فضای آنلاین هستند. تلاش های انجام شده در زمینه آنلاین مارکتینگ می توانند در افزایش میزان مشارکت مشتریان و نفوذ برند تأثیرگذار باشند.
اگر مطلبی را پرینت کرده اید، حتماً URL ای برای آن در نظر گیرید
مطالب پرینت شده به سادگی با استفاده از QR کد یا # می توانند به فضای آنلاین مرتبط شوند. چرا باید هر مطلب چاپی به مطلبی در فضای آنلاین مرتبط شود؟ فعالیت در فضای آنلاین ارزان است و می توان با صرف هزینه ای اندک تمامی اطلاعات لازم را در این فضا در اختیار مخاطبان قرار داد. از این حضور آنلاین می توان جهت جلب مشارکت مخاطبان استفاده کرد و محلی را برای صحبت در مورد کالا یا خدمات در اختیار آن ها قرار داد.
در واقع می بایست به فعالیت های آفلاین در زمینه مارکتینگ به عنوان بخشی از پازلی نگاه کرد که مخاطبان را به منظور دیدن پازل کلی به سوی فضای آنلاین هدایت می کند.
URL و کدهای QR
برای کمپین مارکتینگ خود می بایست URL یا کد QR در نظر بگیرید. به این طریق می توان مخاطبان خود را به صفحه فرود خاصی هدایت کنید که یکپارچگی مناسبی با مطالب تدارک دیده شده برای آفلاین مارکتینگ دارد. صرف قرار دادن URL یا کد QR نمی تواند راهکار خوبی باشد، بلکه می بایست مشوقی به منظور جلب نظر مخاطبان جهت دیدن آن صفحات فراهم آورد. محتواهایی کمکی درباره محصول یا خدمات می توانند به این منظور مورد استفاده قرار گیرند. استراتژی های Content Marketing در این زمینه بسیار موثر هستند. به واسطه این استراتژی ها به مخاطبان خود می گویید که در فضای آنلاین چه ارزش افزوده ای را خواهند یافت تا برای دیدن آن ترغیب شوند. در این صفحات فرود می بایست اطلاعات مفید همراه با Call to action قرار داده شود.
هشتگ ها
هشتگ ها راه بسیار مناسبی برای ادامه گفت و گو در فضای آنلاین هستند. مواردی که جهت معرفی و تبلیغ برند در دنیای واقعی تهیه می شوند می بایست مخاطبان را وادار به فکر و گفت و گو کردن در مورد محصولات یا ایده های شما در فضای آنلاین کند. اگر هشتگی را در اختیار مخاطبان قرار دهید، امکان گفت و گو جهت بیان ایده های خود با شما یا سایر علاقه مندان به این مطلب را برای آن ها قراهم کرده اید. همچنین هشتگ ها زمینه ایجاد کمپین هایی را فراهم می کنند که بر اساس محتواهای تولیدی مخاطبان بوده و در فضاهای مجازی توسط آنان به اشتراک گذاشته می شوند. به این ترتیب مخاطبان عکس، مطلب یا ویدیویی در مورد محصول/خدمات شما تهیه کرده و در این رسانه ها به اشتراک می گذارند که می تواند به عنوان منابعی رایگان برای مارکتینگ برندتان مورد استفاده قرار گیرد.