توسعه کسب و کار و موفقیت در آن

توسعه کسب و کار کوچک این فایده را برای شما دارد که می توانید به سرعت تغییر جهت دهید. همانطور که کسب و کار شما از کسب و کارهای بزرگ مستقل است به همان اندازه هم جذب مخاطب و توسعه کسب و کار برای شما سخت است اما این بدان معنا نیست که نتوانید مانند یک حرفه ای به مشتری های خود نگاه کنید ، شما می توانید کاری کنید که کسب و کار کوچک شما بزرگ تر به نظر رسد. در ذیل راه کاره هایی برای توسعه کسب و کارمعرفی گردیده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

وب سایت خود را به روز رسانی کنید/ ایجاد کنید

تحقیقات مدیریت کسب و کارهای کوچک آمریکا در سال گذشته میلادی مشخص کرد که حدود ۵۰ درصد از کسب و کارهای کوچک فاقد وب سایت می باشند. بدون حضور در اینترنت توسط مشتریان بالقوه به راحتی نادیده گرفته خواهید شد. خبر خوب این است که به راحتی می توانید یک سایت داشته باشید  به خصوص اینکه بیشتر افراد از طریق گوشی همراهشان به اینترنت دسترسی دارند و از آن طریق توسعه کسب و کار نیز همراه خواهد بود. آمارها نشان می دهد حدود ۷۵ درصد مردم از اینترنت موبایلشان استفاده می کنند و احتمال می رود که این رقم به حدود ۸۶ درصد تا دو سال آینده برسد. همچنین گوگل امتیاز بالایی به سایتهایی که قابلیت همسان سازی خوبی با تلفن همراه دارند می دهد.

مطمئنا می خواهید هنگامی که مشتریان در جستجوی محصولی خاص هستند شما در بالای لیست سایتهایی که گوگل معرفی می کند قرار بگیرید. بنابراین امروز به فکر طراحی وب سایت برای توسعه کسب و کار خود باشید.

در حال حاضر ابزارهای رایگان و یا با هزینه پایین برای ساخت وب سایت وجود دارند. از طراحی هایی که تلفن همراه پسند “mobile-friendly” هستند استفاده کنید این به این معنی است که به طور خودکار با هر پلتفرمی از نسخه دسکتاپ به تلفن همراه هماهنگ می شوند. اگر سایتی دارید باید آن را به روز کنید تا با تکنولوژی های جدید و تلفن های همراه هماهنگ شوند.

طراحی وب سایت در توسعه کسب و کار
طراحی وب سایت در توسعه کسب و کار

 

برای بازاریابی هزینه کنید

در سال ۲۰۱۴ شرکت پروکتل اند گمبل ۲ میلیارد و۶۰۰ هزار میلیون دلار هزینه مارکتینگ کرد رقمی که از هر شرکتی در دنیا در این زمینه بیشتر بود. درست است که برای توسعه کسب و کارهای کوچک نمی توان به این اندازه هزینه کرد اما آنها نیز باید برای بازاریابی و مارکتینگ هزینه کنند، چرا که تمایل به رشد در تمامی کسب و کارها وجود دارد، باید با بازاریابی محصول یا خدمات خود را در دید مشتریان قرار دهید. هر چند بسیاری معتقدند هر محصولی باید خود بتواند خودش را بفروشد اما اگر چنین چیزی در دنیای تجارت واقعا روی می دهد هیچ شرکتی هزینه های هنگفت بازاریابی را متقبل نخواهد شد.

تا چه حد می خواهید بزرگ به نظر برسید؟ بر اساس تحقیقات مجله CMO شرکت های بزرگ ۱۱ درصد از بودجه خود را صرف هزینه های بازاریابی و تبلیغات می کنند. اگر شما بودجه ندارید برای توسعه کسب و کار به درآمد خود توجه کنید. براساس تحقیقات CMO در سال ۲۰۱۲ هزینه های بازاریابی از درآمد ناخالص ۱۱ درصد بوده است که در حال حاضر به ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده است ( به طور کلی اگر شرکت شما به دیگر شرکت ها محصولات و یا خدماتی را ارائه می دهد هزینه های تبلیغات آن کمتر از شرکتی است که با مشتریان ارتباط دارد.) اگر شما برای تبلیغات خود خواهان راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی هستید اما منابع آن را در دست ندارید می توانید از یک سرمایه گذار کمک بگیرید.

یکی از راههایی که یک فیزیوتراپ برای توسعه کسب و کار انجام داد این بود که او یک برنامه دقیق ارسال ایمیل را طرح ریزی کرد و توسط آن توانست ۱۰ مشتری جدید برای خدمات خود پیدا کند که هزینه های بازاریابی و تبلیغات را جبران کند با یک برنامه ریزی دقیق او توانست به هدف خود دست پیدا کند و به برگشت سرمایه خود برسد.

بازاریابی و تبلیغات و توسعه کسب و کار
بازاریابی و تبلیغات و توسعه کسب و کار

 

حضور خود را در رسانه های اجتماعی رونق دهید

شرکت پروکتل اند گمبل در سال ۲۰۱۴ همه را غافلگیر کرد هنگامی که هزینه های تبلیغات سنتی خود را قطع کرد و تمام آن  را صرف بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در رسانه های اجتماعی کرد. حضور در رسانه های اجتماعی یک ضرورت است. اما کدام رسانه اجتماعی مناسب شماست و شما را بزرگ تر نشان خواهد داد؟ اگر شما در صنعتی خاص فعالیت می کنید و کاربران شما حرفه ای و متخصص هستند من به شما لینکدین را توصیه میکنم. اگر رستورانی راه اندازی کرده اید بهترین گزینه برای شما اینستاگرام است از طریق آن می توانید با نوجوانان بیشتری در ارتباط باشید. به بزرگان صنعت خود توجه داشته باشید که آنها کدام رسانه اجتماعی را برای تبلیغات خود انتخاب کرده اند می توانید از آنها در این زمینه اطلاعات خوبی به دست آورید.

حضور در شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار
حضور در شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار

برای بدست آوردن پول آن را خرج کنید

شرکتهای بزرگ هر روز در زمینه کاری اشان سرمایه گذاری می کنند. وب سایت مناسب، بازاریابی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی همگی نوعی سرمایه گذاری می باشند و استفاده از این ابزارها برای کسب و کارهای کوچک مرقون به صرفه و مفید می باشد.


/ / / /

ادیبه احترامی

در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی هستم. حوزه های مورد علاقه ام مارکتینگ ،برندینگ و کسب وکارهای نوپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!