کاهش تعداد کاربران فیسبوک

فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است و در آینده نیز به احتمال زیاد جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. البته، امروزه کاربران از این شبکه اجتماعی به شیوه متفاوتی استفاده می کنند که سبب شده تا با کاهش تعداد کاربران فیسبوک آن مواجه شویم.

به نظر می رسد که فیسبوک امروزه کمتر برای ایجاد تعاملات اجتماعی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

آمارها حاکی از کاهش تعداد کاربران فیسبوک هستند

بر اساس تحقیق که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفته است، فیسبوک تنها شبکه اجتماعی است که در میان ۸ شبکه اجتماعی بزرگ و محبوب دیگر، دچار کاهش تعداد کاربران خود شده است.

این الگوی کاهش تعداد کاربران فیسبوک در اکثر نقاط جهان در اکثر نقاط جهان ثابت بوده است.

شبکه های اجتماعی پین ترست، Tumblr، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، توییتر، گوگل پلاس و فیسبوک در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند.

کاهش تعداد کاربران فیسبوک در حالی روی می دهد که شبکه های اجتماعی مانند پین ترست (Pinterest) و Tumblr در همین مدت با افزایش تعداد کاربران خود مواجه بوده اند.

بر اساس تحقیق که بر روی ۱۷۰ هزار کاربر اینترنت در ۳۲ بازار مختلف صورت گرفت، شبکه اجتماعی Pinterest با افزایش ۹۷٪ و Tumblr با افزایش ۹۵٪ فعالیت کاربران خود در این بازه زمانی مواجه شده اند.

در حالی که فیسبوک در این تحقیق تنها شبکه اجتماعی بزرگی محسوب می شود که با کاهش فعالیت کاربران روبه رو استبنابراین گزارش کاهش فعالیت کاربران فیسبوک به میزان ۹٪ در این سال تخمین زده شده است.

کاهش تعداد کاربران فیس بوک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
کاهش تعداد کاربران فیس بوک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

این کاهش فعالیت کاربران در منطقه آسیااقیانوسیه دارای بیشترین مقدار بوده است. رقم این کاهش در این منطقه حدود ۱۲٪ عنوان شده است.

به جز بازار کشور چین، به نظر می رسد که فیسبوک همچنان به عنوان رهبری در بازار شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

۸۱٪ افراد بزرگسال که به اینترنت دسترسی دارند عضو فیسبوک هستند. در میان این گروه از افراد، هنوز بسیاری به صورت مرتب وارد این سایت می شوند. بیش از نیمی از کاربران فعال فیسبوک بیشتر از یک بار در روز وارد این شبکه اجتماعی می شوند.

صاحبان این شبکه اجتماعی با روند تازه ای مواجه شده اند. افراد امروزه، به میزان کمتری ذهنیات خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارندتعداد زیادی از کاربران از طریق گوشی های هوشمند خود وارد این شبکه می شوند و مدت زمانی که در این سایت به سر می برند بسیار کوتاه است. در این زمان کم، پست های کمی را بررسی کرده و تعامل کمی (لایک و کامنت) با این پست ها دارند.

بر اساس تحقیق ذکر شده، ۴۰٪ کاربران فیسبوک صرفاً صفحه خبرهای این سایت را باز کرده و بدون این که مطلبی به اشتراک گذارند یا کامنتی در هر یک از پست ها قرار دهند از این سایت خارج می شوند.

البته دلایل کاهش تعداد کاربران فیسبوک متعدد است که در مطلب بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.


/ / / / / /

مونا مظاهری

دانش آموخته رشته MBA با گرایش Multimedia Marketing از دانشگاه MMU بوده و در حال حاضر به عنوان مشاور مارکتینگ و برندینگ مشغول به فعالیت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!