کاربرد هشتگ در رسانه های اجتماعی

کاربرد هشتگ در رسانه‌های اجتماعی

کاربرد هشتگ در رسانه های اجتماعی

کاربرد هشتگ در رسانه های اجتماعی 800 458 مونا مظاهری

همان طور که در مقاله راهکارهای بازاریابی اینستاگرام مطالعه کردید، هشتگ ها از جمله ابزارهایی هستند که در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای جذب مخاطبان جدید مورد استفاده قرار می گیرند. به واسطه کاربرد  هشتگ می توانید پست های خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید. به این ترتیب افرادی که شما را در این شبکه اجتماعی دنبال نمی کنند نیز می توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند. در واقع هشتگ ها سبب می شوند تا محتواهایی از قبیل ویدیو و عکس، بیشتر در دسترس مخاطبان قرار داده شوند.

پیدایش هشتگ ها

کاربرد هشتگ ها در رسانه های اجتماعی

کاربرد هشتگ ها در رسانه های اجتماعی

کاربرد هشتگ ها در واقع از شبکه اجتماعی توییتر آغاز شد ولی به تدریج در اکثر شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، کاربرد هشتگ ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام از سایر شبکه های اجتماعی پر رنگ تر بوده و از جمله ابزارهایی به شمار می رود که موفقیت برنامه های بازاریابی اینستاگرام به آن وابسته است.

کاربران اینستاگرام  به راحتی با جست و جو به واسطه هشتگ ها، محتوا و تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه خود را می یابند.

کاربرد هشتگ ها

هر محتوایی که در اینستاگرام منتشر می کنید، می تواند به وسیله هشتگ هایی که برای آن تعریف می شود دسته بندی و طبقه بندی گردد، این محتواها می توانند ویدیو و یا عکس باشند. تعریف هشتگ برای محتواها، به فرآیند جست و جو و بهینه سازی آن ها در شبکه های اجتماعی کمک می کند. البته برای استفاده از این کاربرد هشتگ ها محتواها می بایست به صورت عمومی (Public) منتشر شده تا در نتایج جست و جو در اینستاگرام ظاهر گردند.

هشتگ ها محتوای عکس یا ویدیوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی را تعریف می کنند و آن ها را در دسته بندی های مشخصی قرار می دهند. به این ترتیب سایر کاربرانی که به آن طبقه بندی علاقه دارند، می توانند با جست و جوی آن هشتگ محتواهای مربوطه از جمله محتوای شما را در نتایج جست و جوی خود مشاهده کنند، حتی اگر جزء دنبال کنندگان شما در آن شبکه اجتماعی نباشند.

هر بار که کاربران محتواهای دارای هشتگ را به اشتراک می گذارند، قابلیت دیده شدن و در دسترس قرار گرفتن آن محتوا افزایش پیدا می کند. حتی اگر این به اشتراک گذاری در سایر شبکه های اجتماعی روی دهد. به عنوان مثال زمانی که کاربری عکسی را از اینستاگرام که با هشتگی تعریف شده است، در فیسبوک به اشتراک می گذارد، قابلیت جست و جو نیز به همراه آن هشتگ از اینستاگرام به فیسبوک منتقل می شود. به این ترتیب، آن محتوا به میزان بیشتری در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

هشتگ ها برای کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهایی که تعداد فالور های اندکی دارند، شرایطی را فراهم می کند تا بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و فعالیت خود را به آن ها معرفی کنند.

بازاریابان از هشتگ ها به عنوان ابزاری برای ساختن جامعه های مجازی استفاده می کنند که به واسطه آن ها میزان نفوذ کسب و کار (Business Reach) و میزان بازشناسی برند (Brand Recognition) خود را افزایش دهند.

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top