مدیریت رسانه های اجتماعی-قسمت دوم

همان طور که در قسمت قبل این مقاله مطالعه کردید، مثال هایی در مورد نحوه مدیریت رسانه اجتماعی توسط چند برند عنوان گردید. حال در قسمت دوم، به این مسئله می پردازیم که اگر این مسئله برای برند شما نیز در زمینه مدیریت رسانه اجتماعی تان اتفاق بیافتد، چگونه می توانید با این بازخوردهای منفی برخورد کنید.

اگر بسیار حساس است، از برند خود دفاع کنید

دفاع کردن و جانب داری از برند خود در مدیریت رسانه اجتماعی، مسئله ای پذیرفته شده است و حتی می تواند سبب قوی شدن برندتان نیز گردد. دچار این حس نشوید که می بایست عقب نشینی کنید و یا در مقابل انتقادات سکوت نمایید. اگر در مورد مسئله ای که برای شما و برندتان دارای اهمیت است می جنگید و قصد دارید تا صدای برندتان و طرز تفکرتان را در این مورد بیان کنید، عقب نشینی نکنید. در واقع با این عمل در مدیریت رسانه اجتماعی خود از طرز تفکرتان و تصمیمی که بر اساس تحقیقات گرفته اید، دفاع می کنید. به این طریق می توانید به نسبت مشتریانی که از دست می دهید، مشتریان بیشتری را جذب کنید.

مهم است که بدانید که چه موقع عکس العمل نشان دهید

برای پشتیبانی کردن از برندتان می بایست بدانید که مسئله ای که در رسانه های اجتماعی تان پیش آمده است تا چه میزان دارای اهمیت می باشد. آیا تغییر یا کمپینی است که شرکت تان به میزان زیادی از آن حمایت می کند؟ برای آن تحقیقات گسترده ای انجام داده است و بر اساس نتایج آن تحقیقات برای برگزاری آن به این نتیجه رسیده است؟ این مسئله را با سایر کارمندان شرکتتان هم در میان گذارید. تصمیم هماهنگی مبنی بر این که چه موقع می بایست وارد این بحث ها در رسانه های اجتماعی شوید و چه موقع می بایست عقب نشینی کنید، اتخاذ کنید. در مورد این که چه مسائل یا ابتکارهایی نیاز به تلاش برای اثبات کردن دارند، تحقیق کنید.

مدیریت کامنت ها در رسانه های اجتماعی
مدیریت کامنت ها در رسانه های اجتماعی

به مشتریان خود پاسخ دهید

رسانه های اجتماعی می بایست ویژگی اجتماعی بودن خود را حفظ کنند، پس به مخاطبان مهم خود که مشتریانی هستند که در بحث های شما مشارکت می کنند، پاسخ دهید. ادب را رعایت کنید و مثبت باشید. گوش کنید. زمانی که مناسب است اطلاعات بیشتری ارائه کنید. در مورد سیاست ها یا مواضع شرکت خود در رسانه های اجتماعی تان شفاف سازی کنید و به روشنی و با رویی گشاده با آن ها ارتباط برقرار کنید. بعضی از مشتریان سوال ها یا نگرانی هایی کاملاً منطقی دارند، پس در پاسخ به آن ها کوشا باشید.

وارد بحث هایی که آغاز یک جنگ هستند، نشوید

در بعضی از مواقع لازم است تا در زمینه مدیریت رسانه اجتماعی خود از گفت و گو پرهیز کنید. نیازی وجود ندارد تا به صورت شخصی به همه انتقادها پاسخ دهید، به خصوص به انتقادهایی که به روشنی صرفاً جهت آغاز کردن یک جنگ شروع می شوند. بحث هایی وجود دارند که شما نمی توانید هرگز در آن ها پیروز باشید، بنابراین بهتر است که هرگز آن ها را آغاز نکنید. اگر وارد این بحث ها شدید، سعی کنید تا حقایق را عنوان کنید و مراقب نحوه سخن گفتن خود باشید.

حمایت کننده برند
حمایت کننده برند

به یاد داشته باشید که حمایت کنندگان شما بیشتر از مخالفانتان هستند

اگر در مورد تصمیمی که به تازگی اتخاذ کرده اید و یا فعالیتی که مشغول انجام دادن آن هستید مطمئن هستید و قبل از اجرای آن ها به اندازه کافی تحقیق کرده اید، به یاد داشته باشید که تعداد افرادی که از شما حمایت می کنند نسبت به مخالفانتان بیشتر خواهد بود. تصمیم یا فعالیتی که اشاره شد، می تواند حمایت از یک مسئله اجتماعی یا ایجاد تغییری در محصولات باشد. در مدیریت رسانه  اجتماعی خود، توجه خاصی به افرادی که واقعاً از آن چه که شما انجام می دهید خرسند هستند، داشته باشید. در تمامی مثال هایی که ذکر شد، تعداد کامنت های مثبت بسیار بیشتر از تعداد کامنت های منفی بوده است. پس همواره مشتریان هدف خود را به یاد داشته باشید و با رعایت احترام نسبت به مخالفان تان بدانید که نمی توان همواره نظر مثبت تمامی افراد را جلب کرد.


/ / / /

مونا مظاهری

دانش آموخته رشته MBA با گرایش Multimedia Marketing از دانشگاه MMU بوده و در حال حاضر به عنوان مشاور مارکتینگ و برندینگ مشغول به فعالیت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!