حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی

حضور مدیرعامل‌ها در شبکه‌های اجتماعی

حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی

حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی 640 448 مونا مظاهری

مصرف کنندگان امروزه بی صبرانه مشتاق حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی هستند. روند حضور مدیر عامل ها در شبکه های اجتماعی نسبت به پنج سال گذشته تغییر زیادی کرده است. امروزه، ۸۰ درصد مدیران ۵۰ شرکت بزرگ دنیا در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی مشارکت دارند. رقم این میزان مشارکت نسبت به سال ۲۰۱۰ تقریباً دو برابر شده است.

منظور از فعالیت در شبکه های اجتماعی برای یک مدیرعامل، برخورداری از حساب کاربری رسمی در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی، مشارکت داشتن در وب سایت شرکت از طریق پیام، تصاویر یا ویدیو و نوشتن بلاگ است.

فعالیت اجتماعی لیدر یک کسب و کار نشان می دهد که وی در حال گوش سپردن به مکالمه ها است، تمایل دارد تا مکالمه ای دو سویه با سیار سهام داران شرکت از جمله مشتریان داشته باشد و نسبت به تغییر احساس خوبی دارد. همچنین این مدیران عامل می توانند به میزان بیشتری افراد با استعداد را جذب شرکت خود کرده و کارکنان با استعداد خود را حفظ نمایند.

حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی

حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی

تحقیقات اخیر نشان می دهد که حضور مدیر عامل ها در شبکه های اجتماعی به صورت فعال، میزان اعتماد مصرف کنندگان به رهبری شرکت را بالا می برند. بر اساس این تحقیقات ۸۱٪ پاسخ دهندگان عنوان کردند که حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی و فعال بودن آن ها، این اطمینان را به آن ها می دهد که این افراد برای اداره شرکت، مخابره کردن ارزش های شرکت و شکل دادن به شهرت شرکت توانایی بالایی دارند.

به عقیده این پاسخ دهندگان مدیران فعال در شبکه های اجتماعی به مخاطبان خود این پیام را منتقل می کنند که آن ها نیز بر روی شرکتی که هم اکنون مشغول اداره آن هستند در حال سرمایه گذاری از وقت و انرژی خود هستند.

این میزان مشارکت و درگیری به خصوص در زمان بروز بحران ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مواقع مصرف کنندگان و رقبا، حساب های کاربری مدیران شرکت ها را بررسی می کنند تا متوجه شوند که آن ها چگونه به این شرایط سخت پاسخ می دهند.

اگر مدیران شرکت ها قبل از این که اتفاق ناخوشایندی برای شرکت آن ها بیافتد هرگز در شبکه های اجتماعی فعالیتی نکرده و به محض مواجه شدن با رویدادی ناگوار از قدرت شبکه های اجتماعی خود برای سر و سامان دادن به وضعیت استفاده کنند، مخاطبان به سختی آن ها را باور خواهند کرد.

در مقابل، اگر توانسته باشند از قبل، شخصیتی قابل اعتماد برای خود در شبکه های اجتماعی ایجاد کنند، اطلاع رسانی آن ها در رویدادهای ناگوار می تواند هر گونه شک و شبه را در مخاطبان شان از بین برد. به این ترتیب مخاطبان بسیار بهتر می توانند به آن ها اعتماد کنند.

حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی در گذشته برای یک مدیر عامل بسیار پرخطر محسوب می شد. مدیر عامل ها در گذشته از مطرح کردن مطلبی که افراد زیادی با آن ها مخالف باشند، مطلبی که سبب نارضایتی مصرف کنندگان شده یا کارکنان آن ها را ناراضی کند و در نهایت شهرت شرکت را به خطر بیاندازند، بسیار نگران بودند. به همین دلیل برخورداری از استراتژی دیجیتالی که بتواند در کانال مختلفی که شرکت در اختیار دارد مورد استفاده قرار گیرد می تواند روشی موثر برای کاهش این گونه بحران ها محسوب شود.

یکی از وظایف اصلی واحدهای بازاریابی شرکت ها و یا مشاوران بازاریابی، تدوین استراتژی دیجیتالی و تسهیل فعالیت مدیران و به خصوص مدیر عامل شرکت در شبکه اجتماعی های مختلف است. از سوی دیگر، تعریف داستان شرکت و شرکت در گفت و گوها امری بسیار حیاتی محسوب می شود که حتما می بایست مورد توجه قرار گیرد.

کیفیت حضور مدیر عامل ها در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. حتی در مواردی مشاهده شده است که مدیر عامل شرکت ها در صفحه های شبکه اجتماعی خود با انتشار تصاویری نا مرتبط (مثلاً تصاویر غذا) صرفاً شخصیتی بسیار معمولی از خود نشان داده و به هیچ یک از جنبه های کاری خود اشاره نکرده اند. این که افراد زیادی به عنوان مدیر یک شرکت به پروفایل شبکه اجتماعی شما مراجعه می کنند خود دلیلی است تا بیشتر مراقب مطالبی باشید که در آن به اشتراک می گذارید. چنین فعالیتی در شبکه های اجتماعی نه تنها نمی تواند به شهرت برند شما کمک کند بلکه تأثیری مخرب نیز خواهد داشت. در این خصوص استراتژی دیجیتال یا محتوا می تواند بسیار مفید باشد.

بنا بر تحقیقات صورت گرفته زمانی که مدیران عامل شرکت ها در فضای اجتماعی چهره ای پر رنگ داشته باشند، سایر مدیران آن شرکت احساس بهتری داشته (۵۲٪)، از لحاظ تکنولوژیکی پیشرفت بیشتری خواهند داشت (۴۶٪) و به شرکت خود افتخار بیشتری می کنند (۴۱٪).

اهمیت حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی بسیار پر رنگ شده است. برند Lyle and Scott در اقدامی جالب برای جذب مدیر عامل خود در سال ۲۰۱۳  از افراد درخواست کرده بود تا ویدیویی در Vine تولید کنند یا در پین ترست صفحه ای در رابطه با برند تهیه کنند.

استخدام از طریق شبکه های اجتماعی

استخدام از طریق شبکه های اجتماعی

آن ها به دنبال مدیر عاملی مدرن، آگاه به مسائل تکنولوژیکی و فروشندگی بودند که ادبیات شبکه های اجتماعی را به خوبی بداند. از این رو از افراد درخواست کردند تا به جای اقدام برای تقاضای شغل در شبکه های اجتماعی در رابطه با برند فعالیت کنند. به این ترتیب با انجام تحقیق در رسانه های اجتماعی و بررسی صفحات افراد متقاضی توانستند، فرد مورد نظر خود را بیابند.

این مثال نشان می دهد که توانایی به کار بردن صحیح شبکه های اجتماعی به یکی از نیازمندی های شغلی حتی برای موقعیت های بالای شرکت ها تبدیل شده است و این روند در آینده نیز رو به افزایش است.

نظر شما در خصوص نحوه حضور مدیرعامل ها در شبکه های اجتماعی چیست؟ این فعالیت تا چه میزان می تواند در ایجاد اعتماد شما به آن برند موثر باشد؟

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top