تبلیغ آیفون ۱۱- داستان یک روز سخت آیفون

تبلیغ آیفون ۱۱

تبلیغ آیفون ۱۱- داستان یک روز سخت آیفون

تبلیغ آیفون ۱۱- داستان یک روز سخت آیفون 640 357 مونا مظاهری

محصول جدید اپل، آیفون ۱۱ به بازار معرفی شد. تبلیغ معرفی این محصول، گوشه هایی از زندگی روزانه یک آیفون ۱۱ را نشان می دهد. چالش های مختلفی در این ویدیو برای آیفون ۱۱ اتفاق می افتد و این محصول با توجه به ویژگی هایی که در این ویدیو معرفی می شوند می توانند از تمامی این چالش ها نجات پیدا کند. در این مطلب از وب سایت مارکت گرافی، این تبلیغ آیفون ۱۱ را با هم مرور می کنیم.

استراتژی که اپل در این ویدیو دنبال می کند تمرکز بر ویژگی های محصول (Product’s features) بوده و قابلیت های جدید آیفون ۱۱ را در قالب گرافیک های جذاب به نمایش می گذارد. قابلیت هایی نظیر پردازنده های سریع تر، باتری که تمام روز دوام می آورد، کیفیت ویدیو بالاتر و بدنه ای مقاوم تر در برابر ضربه و آب در این ویدیو به خوبی نمایش داده شده اند.

داستان ویدیو تبلیغ آیفون ۱۱

این ویدیو با تصویری تاریک و زنگ ساعت آشنای آیفون و دست کاربری که چهره او را در تصویر نمی بینیم، آغاز می شود. این فرد با بلند شدن زنگ ساعت دست خود را دراز کرده و آن را با شدت روی آیفون می کوبد تا زنگ آن را خاموش کند. آهنگ پس زمینه فیلم، آهنگ تندی از NVDES به نام Brazooka است که پس خاموش شدن زنگ ساعت موبایل با نمایش نوشته «معرفی» (Introducing) در تصویر، پخش می شود؛ همزمان چراغ مطالعه روی میز روشن می شود.

صاحب آیفون ۱۱، آن را از میز کنار تخت خود برمی دارد و تصویر، لوگوی پشتی گوشی را همراه با دوربین دوکاره آیفون نشان می دهد. کلمه آیفون ۱۱ (iPhone 11) در تصویر نقش می بندد.

رنگ های مختلف آیفون ۱۱، در حالیکه افراد مختلف انواعی از این گوشی جدید را در جیب خود قرار می دهند نمایش داده می شود. این رنگ ها، طلایی، سفید، سبز و قرمز هستند. گوشی قرمز که آخرین گوشی نمایش داده شده است، محکم بر روی صندلی کنار راننده ماشینی پرت شده و ماشین استارت می خورد.

آیفون ۱۱ از روی صندلی افتاده و همزمان آیکون وحشت روی صفحه نمایش گوشی نشان داده می شود. در تصویری با بک گراند مشکی، جمله آماده عمل (Ready for action) نمایش داده می شود.

سپس، کلوزآپی از یک گربه در تصویر به نمایش در می آید. در ادامه دوربین با نمای نزدیک، پاهای این گربه را در حال راه رفتن بر روی میزی شیشه ای نمایش می دهد، تصویر بزرگ تر شده و نمای کاملی از گربه را که به سمت گوشی روی میز در حال حرکت است نشان می دهد.

تبلیغ آیفون ۱۱

تبلیغ آیفون ۱۱

زاویه دوربین جا به جا شده و همین گربه را از نمای زیر میز نشان می دهد در حالیکه به گوشی آیفون ۱۱ روی میز رسیده و با حرکت پاهای خود، گوشی را از روی میز به پایین پرتاب می کند.

گوشی به رنگ مشکی در این تصویر از بالای میز به پایین پرتاب شده و در نمای دیگری در داخل کیفی زنانه می افتد. در حالیکه صاحب کیف به سرعت در حال پایین رفتن از پله هاست، گوشی داخل آن همراه با محتویات کیف تکان می خورد. برای نمایش برخورد وسایل داخل کیف با یکدیگر از اسلوموشن استفاده شده است.

در این قسمت بازهم رنگ گوشی نمایش داده تغییر می کند و گوشی طلایی است. بالم لبی به حالت اسلو موشن جلوی تصویر آمده و تصویر عوض می شود.

تصویر از بالای سر دختربچه ای که در حال راه رفتن میان راهروهای فروشگاه است ادامه پیدا می کند و دست خانمی را که دوربین گوشی را برای عکس گرفتن از این دختر بچه در فضای سوپر مارکت تنظیم می کند، نشان می دهد. بر روی تصویر دست خانم جمله New dual cameras  برای نمایش دوربین دوتایی آیفون ۱۱ نمایش داده می شود. گوشی در این تصویر به رنگ یاسی است که با رنگ لاک های خانم ست شده است.

در حالیکه دختر بچه در میان پرسپکتیوی از راهروی فروشگاه در حال ژست گرفتن برای عکاسی است، جمله Ultra wide photos در تصویر به نمایش در می آید.

تصویر عوض می شود و صفحه نمایش گوشی را در حالیکه فردی با سرعت زیاد آن را اسکرول می کند نشان می دهد. البته چهره این فرد نمایش داده نشده و نما نزدیک از دستان اوست. این فرد در نهایت دکمه پلی را می زند و تصویر تغییر می کند.

ویدیو با نمایش اسکرین گوشی که آهنگ سفر به سمت ستاره ها (Voyage on stars) را نشان می دهد، در فضای روشویی ادامه می یابد. گوشی آیفون ۱۱ در این قسمت به رنگ قرمز است. فردی گوشی را کنار روشویی گذاشته و شیر آب را باز می کند. زاویه تصویر تغییر می کند و روی شیر آب و جریان آب زوم می شود. با حرکت اسلوموشن، مقداری آب با شدت روی بدنه گوشی می ریزد و همزمان تصویر آیکون متعجب به نمایش در می آید. صدای برخورد آب با بدنه گوشی آیفون ۱۱ بر آهنگ غلبه می کند.

دوباره تصویر به سرعت تغییر کرده و به صحنه دیگری می رود. در این جا، دستی لیوان یک بار مصرفی از آیس کافی را روی میز می گذارد. تصویر، نمایی از لوگوی اپل را در بدنه پشتی آیفون ۱۱ سبز رنگی نمایش می دهد و ناگهان لیوان آیس کافی با حرکت اسلوموشن بر روی میز ریخته و کل گوشی و دوربین آن را آیس کافی فرا می گیرد.

تصویر سیاه شده و جمله، مقاومت در برابر آب تا ارتفاع ۲ متر و برای ۳۰ دقیقه به نمایش در می آید. (Water resistant up to 2m for 30 min)

دوباره تصویر همراه با صدای آواز پرنده ای تغییر می کند و دوربین پشتی آیفون را که با تصویر ملخی از نمای نزدیک جابه جا می شود نمایش می دهد و به نمای نزدیک تصویر چشمان فردی تغییر می کند. زاویه تصویر تغییر کرده و اسکرین گوشی را که در حال تنظیم گوشی برای فیلم برداری از منظره همراه با ملخ است نشان می دهد. جمله بالاترین کیفیت ویدیو در گوشی هوشمند در تصویر نماش داده می شود. (Highest-quality video in a smartphone)

تصویر به سرعت تغییر کرده و آیفون ۱۱ قرمزی را نمایش می دهد که فردی آن را جلوی خود گرفته و همان طور که به دور خود می چرخد، رنگ آیفون نیز عوض می شود. رنگ های قرمز، سبز، یاسی، سیاه ودر تصویر به نمایش درآمده و همزمان نوشته Slo-mo selfies در تصویر ظاهر می شود که همراه با تغییر رنگ گوشی ها به Solfies تبدیل می شود.

ویدیو تبلیغ آیفون ۱۱

ویدیو تبلیغ آیفون ۱۱

تصویر با حرکت سریع سر خانمی جابه جا شده و در نمایی از گوشی بر روی میز Faster Face ID به نمایش در می آید. خانمی، صورت خود را به اسکرین گوشی نزدیک کرده و همزمان قفل گوشی باز می شود، تصویر، چهره افراد مختلف را در همان زاویه نشان می دهد و به اسکرین گوشی می رسد که در دست کودکی است. جمله Face not recognized بر روی اسکرین به نمایش در می آید، کودک چهره خود را به حالت اعتراض در می آورد و تصویر دوباره تغییر می کند.

فردی گوشی را که افتاده است برداشته و شروع به بازی کردن می کند، تصویر بازی مسابقه اتومبیل رانی را نمایش می دهد و جمله Fastest chip in a smartphone بر روی تصویر نوشته می شود. صورت چند نفر که در حال بازی کردن با گوشی خود هستند به سرعت در تصویر ظاهر شده و تغییر می کند. تصویر دوباره تغییر می کند و همراه با صدای عکس برداری در فضای باری، عکس برداری در شب آیفون ۱۱ را نمایش می دهد. جمله Night mode در تصویر ظاهر می شود.

تصویر به سرعت تغییر کرده و نمای اسکرین گوشی را نمایش می دهد که فردی بر روی صفحه کلید آن به سرعت در حال تایپ کردن است. افراد مختلفی صفحه را اسکرول کرده و اسکرین گوشی با جمله 6.1” Liquid Retina Display در حالی که فردی مشغول دیدن فیلم بر روی آن است، نمایش داده می شود.

نماهای سریع و نزدیکی از چهره افراد به نمایش درآمده و جمله All-day battery life در تصویر ظاهر می شود.

دوباره صدای زنگ ساعت موبایل آمده و از نمای نزدیک تصویر چشمی که پلک می زند دیده می شود. با حرکت سریع دوربین به سمت عقب، تصویر فردی که روی تخت خود دراز کشیده و گوشی آیفون ۱۱ سبز رنگی در میز کناری تخت اوست به نمایش در می آید. کلمه iPhone 11 و دستی که در نهایت برای خاموش کردن زنگ ساعت به سمت گوشی می رود، ظاهر شده و در نهایت تصویر سیاه شده و لوگوی آیفون در تصویر به نمایش در می آید.

این ویدیو یک روز کامل گوشی آیفون ۱۱ را به همراه اتفاق های مختلف نمایش می دهد. کیفیت بالای این ویدیو و استفاده از سلفی های اسلو موشن (Solfie) در ساخت آن چشمگیر است. تک تک ویژگی های محصول (Feature) به خوبی برای مخاطب این ویدیو تبلیغ آیفون ۱۱ ملموس شده و دید مناسبی را به او می دهد که منظور از هر یک از این ویژگی ها در زندگی عادی او چیست. در واقع علاوه بر معرفی ویژگی، فایده ویژگی برای مخاطب هم در لایف استایل او مشخص می شود.

این ویدیو ۲:۰۲ دقیقه ای که تا این لحظه تنها ۳ روز از زمان انتشار آن در یوتیوب گذشته تاکنون بیش از ۲۵ میلیون بار دیده شده است

قیمت خرید این آیفون ۱۱ از ۷۰۰ دلارشروع می شود که نسبت به محصولات قبلی اپل که اغلب با قیمت ۷۵۰ دلار به عنوان کمترین قیمت وارد بازار می شدند، قیمت کمتری دارد. البته این قیمت کمتر خیلی پیش بینی شده نبود چون طبق روال گذشته اپل هر سال قیمت های خود را افزایش می داد تا با کاهش فروش مدل های قدیمی تر بتواند روند افزایشی درآمد خود را همچنان حفظ کند.

مخاطبان هدف تبلیغ آیفون ۱۱

به نظر می رسد که این تبلیغ آیفون ۱۱ با سرعت زیاد خود و رنگ های زیادی که در ساخت آن استفاده شده است بیشتر جوان ترها را هدف قرار داده و چندان به نسل Baby boomers (افراد بالای ۵۵ سال) توجه نکرده است. طبق تحقیقات صورت گرفته عمده مخاطبان هدف اپل هم همین نسل جوان هستند.

اپل به خوبی مشتریان خود را شناخته و می داند که برای انتخاب گوشی  هوشمند و وفاداری به این محصول که محصولی با درگیری ذهنی زیاد (High involvement) است، اهمیت برند برای مخاطبان بسیار زیاد می شود. این ترجیح برند غالبا در سنین پایین شکل گرفته و تغییر این رفتار در آینده بسیار سخت است و به راحتی با تبلیغات نمی توان به این هدف رسید. بنابراین اپل سعی دارد تا با ترغیب مخاطبان جوان قبل از تصمیم گیری آن ها برای استفاده از سیستم عامل iOS یا آندرویید، برای آن ها جذابیت ایجاد کرده و آن ها را به سمت استفاده از iOS ترغیب کند قبل از این که این گروه تصمیم خود را گرفته و شرکت مجبور باشد تا برای تغییر این رفتار هزینه کند.

در این زمینه، تحقیقات مختلف که برای ارزیابی تجربه مشتری گرفته شده اند نشان می دهد که وفاداری به برند (Brand loyalty) و آگاهی نسبت به برند (Brand awareness) در سنین پایین و حتی قبل ازین که شرکت کنندگان در این تحقیقات توانایی مالی برای خرید گوشی های هوشمند داشته باشند شکل می گیرد.

به نظر می رسد که استراتژی که اپل با این تبلیغات خود دنبال می کند ایجاد جذابیت برای این گروه از مشتریان است.

برای دیدن ویدیو تبلیغ آیفون ۱۱ در یوتیوب این جا کلیک کنید.

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top