بازاریابی اینستاگرام و راهکارهای اجرایی-قسمت اول

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام و راهکارهای اجرایی-قسمت اول

بازاریابی اینستاگرام و راهکارهای اجرایی-قسمت اول 800 446 مونا مظاهری

 

اینستاگرام شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس است که توانسته کاربران زیادی را برای خود جذب کند. با وجود این تعداد زیاد کاربران و جذابیت هایی که به اشتراک گذاری عکس در مقایسه با متن برای کاربران دارد، اکثر برندها نتوانسته اند چندان در زمینه بازاریابی اینستاگرام موفق عمل کنند.

راهکارهای زیر که با توجه به ویژگی های خاص اینستاگرام گردآوری شده اند می توانند در بازاریابی این شبکه اجتماعی به شما کمک کنند. البته قبل از به کارگیری هر یک از این راهکارها و تولید محتوا برای هر یک از شبکه های اجتماعی، توجه به استراتژی های برندینگ مجموعه، شرکت یا برند بسیار ضروری است. پس پیشنهاد می شود تا قبل از اقدام برای ایجاد هر نوع محتوا، ابتدا استراتژی برندینگ و استراتژی محتوای برای شرکت یا برند تدوین گردد.

راهکارهای بازاریابی اینستاگرام

ایجاد قالبی پایدار

قالب و زمینه ای برای کسب و کار و برند در نظر گرفته و در پست های متفاوت از آن استفاده کنید. به این ترتیب محتواها از قالبی یکپارچه برخوردار خواهند بود. مطالبی را در صفحه اینستاگرام برند خود به اشتراک گذارید که ۱۰۰ درصد با ارزش های برند و شرکت هماهنگی داشته باشند. برای این که کاربران بتوانند به راحتی مطالب شما را شناسایی کنند، رنگ سازمانی خود را که در لوگو و وب سایت به کار رفته، انتخاب کرده و برای عکس هایی که به اشتراک می گذارید نیز از همان رنگ استفاده کنید. سعی کنید برای تمامی عکس ها فیلتر یکسانی را به کار برید.

توجه به لینک معرفی

لینک معرفی در اینستاگرام

لینک معرفی در اینستاگرام

از جمله راهکارهای بازاریابی اینستاگرام که با وجود سادگی بسیار کمک کننده است، قرار دادن لینکی در قسمت بیو اینستاگرام است تا کاربران را به صفحه فرود مورد نظر شما در وب سایت تان هدایت کند. به این ترتیب می توان اطلاعات تماس بسیار مفیدی از کاربران جمع آوری کرده و به بهترین نحو وب سایت خود را به کاربران معرفی نمود.

استفاده از کوتاه کننده های لینک که امکان ردیابی ترافیک را فراهم می کنند

یکی از مواردی که به بازاریابان کمک می کند تا بتوانند تصمیم های بهتری برای چگونگی ادامه فعالیت های بازاریابی خود اخذ کنند، ردیابی ترافیک و تشخیص این است که چه مقدار ترافیک از هر یک از کانال های بازاریابی وارد وب سایت آن ها می شود. البته این نکته در بیشتر صفحه های برندهای ایرانی اینستاگرام که صرفاً به دنبال فروش محصولات و خدمات خود از طریق همان صفحه ها هستند و قصد ندارند تا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنند شاید چندان مصداق نداشته باشد.

ابزارهای گوگول مانند گوگل آنالیتکس امکان ردیابی ترافیک وب سایت را به بازاریابان نمی دهند. به این منظور می توان از سرویس های کوتاه کننده لینک مانند bit.ly یا goo.gl استفاده کرد. به این منظور لینک اختصاصی برای اکانت اینستاگرام تعبیه کنید و آن را در قسمت بیو صفحه خود قرار دهید.

هر بار با تخصیص صفحه فرود (Landing page) جدید یا تعریف کمپین جدید، لینک کوتاه شده از طریق سرویس های bit.ly یا goo.gl را تغییر دهید.

با بررسی اطلاعات مربوط به این سرویس های کوتاه کننده لینک می توان به خوبی مشخص کرد که چه میزان کلیک از اکانت اینستاگرام به وب سایت وارد شده است. به این ترتیب می توانید از اثربخشی راهکارهای بازاریابی اینستاگرام خود مطلع شوید.

 ادامه این مطلب را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top