لیست برندهای برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ و مقایسه آن با دوره های گذشته

برندهای برتر دنیا

لیست برندهای برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ و مقایسه آن با دوره های گذشته

لیست برندهای برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ و مقایسه آن با دوره های گذشته 1272 884 مونا مظاهری

بر اساس رتبه بندی که موسسه اینتربرند از برندهای برتر دنیا هر ساله منتشر می کند؛ در سال ۲۰۱۶، برند اپل با ارزش برند ۱۷۹ بیلیون دلار ارزشمندترین برند دنیا، گوگل با ارزش ۱۳۴ بیلیون دلار در رتبه دوم و کوکاکولا با ارزش ۷۴ بیلیون دلار در جایگاه سوم برترین برند های دنیا جای دارند.

لیست برندهای برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ در اینتربرند

لیست برندهای برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ در اینتربرند

در این فهرست ۱۰۰ برند برتر دنیا بر اساس معیارهای مختلفی مانند عملکرد مالی رتبه بندی می شوند.

البته لیست دیگری هم توسط نشریه فوربز منتشر می شود که مقداری با این رتبه بندی متفاوت است. در رتبه بندی فوربز اپل و گوگل برندهای اول و دوم و مایکروسافت که در لیست اینتربرند در رتبه چهارم قرار دارد در لیست فوربز در رتبه سوم است. ولی رقمی که برای ارزش برندها در لیست فوربز اعلام شده است با لیست اینتربرند کاملا متفاوت است.

به طور مثال ارزش برند اپل در لیست فوربز ۱۵۴/۱ بیلیون دلار عنوان شده که این ارزش در لیست اینتربرند ۱۷۸/۱ است.

اپل از سال ۲۰۱۳ با ارزش ترین برند دنیا لقب گرفت و همچنان این جایگاه را حفظ کرده است. اینتربرند این جایگاه را در سال ۲۰۱۳ به برند اپل داد و جایگاه کوکاکولا را از آن گرفت. کوکالا که قبل از آن به مدت ۱۴ سال برترین برند دنیا بود، پس از این رتبه بندی در رده ۳ جای گرفت.

کوکاکولا با شعار معروف خود “It’s the real thing” در فهرست برندهای برتر دنیا همواره پیشتاز بود تا این که در سال ۲۰۱۳ این پیشتازی خود را از دست داد. یکی از دلایل این امر را می توان به کاهش میزان مصرف نوشیدنی های گازدار در کشور های مختلف و اهمیت بیشتر مصرف کنندگان به سلامتی خود نسبت داد.

تا سال ۲۰۱۲، اپل در رتبه بندی برندهای برتر دنیا جایگاه دوم را داشت و سال قبل از آن یعنی در ۲۰۱۱ رتبه اپل در این فهرست ۸ بود.

در رتبه بندی سال ۲۰۱۳، ارزش برند اپل ۹۸/۳ بیلیون دلار تخمین زده شده بود که ۲۸٪ نسبت به سال قبل آن یعنی ۲۰۱۲ رشد داشت. ارزش برند کوکاکولا هم ۲٪ رشد داشت و به رقم ۷۹/۲ بیلیون دلار رسیده بود ولی این افزایش ارزش به میزان کافی برای حفظ جایگاه اولی کوکاکولا موثر نبود.

مقایسه ارزش برندها در سال ۲۰۱۳ و سال قبل آن

مقایسه ارزش برندها در سال ۲۰۱۳ و سال قبل آن

سرانجام برند کوکاکولا مجبور شد تا جایگاه ۱۴ ساله خود را به عنوان ارزشمندترین برند دنیا به اپل واگذار کند.

همچنین در این رده بندی، گوگل که در سال ۲۰۱۲ جایگاه چهارم را داشت اکنون به رتبه دوم صعود کرده بود. در واقع، از ۱۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۱۳، پنج برند اول در زمینه تکنولوژی فعال بودند. در این لیست اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ و اینتل برندهای برتر در حیطه تکنولوژی در سال ۲۰۱۳ بودند.

برندهایی مانند اپل، گوگل و سامسونگ رفتار ما را تغییر داده اند: نحوه خرید کردن ما و شیوه ای که به واسطه آن با یکدیگر ارتباط برقرار می کردیم را عوض کرده اند که حتی این تغییر در شیوه صحبت کردن ما با یکدیگر نیز نمود پیدا می کند. به گفته مدیر جهانی برند در اینتربرند جز فرمپتون” (Jez Frampton) این برندها در واقع نحوه زندگی کردن ما را به کل تغییر داده اند.

تغییرات اساسی که برندهای حوزه تکنولوژی در زندگی افراد به وجود آوردند، سبب شد که ارزش برند آن ها در طی چند سال رشد زیادی کرده و به برترین برندهای جهان تبدیل شوند.

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top