فروشگاه سلفریج و کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی بدون صدا

فروشگاه سلفریج و کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی بدون صدا

فروشگاه سلفریج و کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی بدون صدا 800 443 مونا مظاهری

کمپین بدون صدا (No Noise) در فروشگاه سلفریج، یکی از به یاد ماندنی ترین کمپین هایی است که تا کنون برگزار شده است.

کمپین بدون صدا در فروشگاه سلفریج

کمپین بدون صدا در فروشگاه سلفریج

در سال ۲۰۱۳، فروشگاه سلفریج کمپینی با نام بدون صدا را اجرا کرد. پیامی که در این کمپین ترویج می شد، دوری از هیاهو و سر و صدا در سراسر فروشگاه بود. در این کمپین سکوت، توجه به زیبایی نهفته در عملکرد اشیاء و یافتن آرامش در میان شلوغی جمعیت مورد تمرکز قرار گرفت.

این کمپین الهام گرفته از اتاق ساکت (The Silence Room) بود که توسط موسس فروشگاه های سلفریج آقای هری گوردون در سال ۱۹۰۹ در هنگام افتتاح فروشگاه، پایه گذاری شده بود. در این اتاق ساکت خریداران می توانستند مدت زمانی را به استراحت و دوری از شلوغی موجود در فروشگاه سپری کنند، استرس خود را از بین برده، انرژی از دست رفته خود را بازیابند و به آرامش برسند.

اتاق ساکت در کمپین بدون صدای فروشگاه سلفریج را مهندس معماری به نام Alex Cochrane طراحی کرده ابود. وی این اتاق را فضایی مجزا و ایزوله شده در نظر گرفته بود که مانعی برای صدا و همهمه ناشی از ازدحام افراد در فروشگاه ایجاد می کرد. افراد برای ورود به این اتاق نیاز است تا کفش ها، گوشی های موبایل و هر چه را که برای آن ها دغدغه فکری ایجاد می کرد از خود جدا کرده و در صندوق های موجود در این اتاق ها قرار دهند.

فروشگاه سلفریج در کمپین بدون صدای خود، لوگوی را از روی ساک دستی های زرد رنگ شاخصی که به هنگام خرید به مشتریان می داد، حذف کرده بود. تعدادی از برندهای مشهور مانند برند بیتز دکتر دری (Beats by Dr Dre)، محصولات محافظت از پوست برند crème de La Mer، برند لیوایز نیز در این اقدام فروشگاه سلفریج را همراهی کرده بودند. این برندها نیز نام و لوگوی خود را از روی محصولات پاک کرده و برای عرضه در این فروشگاه قرار داده بودند.

فروشگاه بدون صدا سلفریج، محصولات برگزیده و خاصی را برای عرضه به مشتریان برگزیده بود تا مشتریان را در خرید برنامه ریزی شده از میان اجناس انتخاب شده از برندهایی فاقد نام کمک کند.

مدیتیشن گروهی در کمپین بدون صدای فروشگاه سلفریج

مدیتیشن گروهی در فروشگاه سلفریج

مدیتیشن گروهی در فروشگاه سلفریج

در کنار این کمپین، رویدادی نیز برای مدیتیشن گروهی در نظر گرفته شده بود که در آن مشتریان می توانستند از هدفون هایی برای گوش دادن به پیام های آرامش بخش استفاده کنند. گارگاه ها و برنامه های ترویجی نیز برای ایجاد آرامش در زندگی افراد در این رویداد در نظر گرفته شده بود.

بخش دیگری از این کمپین عرضه غذاهای خاصی با نام Food for Thought در فروشگاه سلفریج بود که بر اهمیت تغذیه بر سلامت روحی و ذهنی تأکید داشتند.

این کمپین در ایام پس از کریسمس سال ۲۰۱۳ برگزار شد. مسئولان فروشگاه سلفریج به خوبی نیاز مشتریان خود به داشتن آرامش و سکوت پس از شلوغی های کریسمس را درک کرده و آن را با برگزاری این کمپین به خوبی مرتفع کردند.

 

 

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top