توقف خط تولید گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ و کاهش سود

توقف خط تولید گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ و کاهش سود

توقف خط تولید گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ و کاهش سود 800 450 مونا مظاهری

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا برای همیشه تولید و فروش گوشی گلکسی نوت ۷ خود را متوقف کند. این تصمیم به دنبال عدم توانایی این برند برای حل کردن مشکل به وجود آمده و آتش گرفتن این گوشی ها اخذ شد.

این داستان واقعاً برای برندی مانند سامسونگ وحشتناک بود. در پی این اتفاق این برند مجبور شد تا ۲/۵ میلیون دستگاه گوشی گلکسی نوت ۷ را از بازار جمع آوری کند. این اقدام در ظرف مدت کوتاهی پس از معرفی این محصول به بازار در ماه آگوست صورت گرفت.

همان طور که در مقاله جمع آوری گوشی گلکسی نوت ۷ مطالعه کردید، در پی این اتفاق سامسونگ در ابتدا تصمیم گرفت تا با پیشنهاد جایگزین کردن گوشی های جدید بتواند این مشکل را برطرف کند. پس از جایگزین کردن این گوشی ها همچنان تعدادی از مشتریان گزارشاتی مبنی بر آتش گرفتن این دستگاه ها عنوان کردند که سبب شد تا سامسونگ به این نتیجه برسد که نمی تواند به هیچ وجه شرایط به وجود آمده را درست کند. در نتیجه تصمیم به جمع آوری این گوشی ها از بازار گرفت.

سامسونگ از تمامی اپراتورهای تلفن همراه و فروشندگان که در زمینه فروش گوشی های گلکسی نوت ۷ در اقصی نقاط جهان فعالیت می کردند، درخواست کرد تا فروش و تعویض این گوشی ها را متوقف کنند.

مشکل گوشی های گلکسی نوت ۷ مربوط به گرم شدن بیش از اندازه باتری در بعضی از گوشی های گلکسی نوت ۷ می شد. این مشکل مربوط به یکی از تأمین کنندگان باتری سامسونگ بود که پس از این اتفاق سامسونگ عنوان کرد که باتری های تولیدی این تأمین کننده را استفاده نمی کند.

به عقیده ماتیو کوینت، مدیر مرکز رهبری جهانی برند در مدرسه کسب و کار کلمبیا، مصرف کنندگان ممکن است اشتباه اولیه سامسونگ را نادیده بگیرند ولی رخ دادن این اشتباه در بار دوم بخشودنی نیست و اثراتر را در بلند مدت در پی خواهد داشت. البته مردم خرید گوشی های سامسونگ را کنار نخواهند گذاشت.

اعتماد به برند

اعتماد به برند

هر بار که برندی مرتکب اشتباه می شود، اعتماد به برند خدشته دار می شود. حال این که سامسونگ تا چه اندازه اعتماد خود در میان مشتریان را با این اشتباه از دست داده است، موضوعی است که بسیاری از کارشناسان در حال بحث بر سر آن هستند.

اعلامیه کاهش سود پس از خبر متوقف کردن خط تولید گوشی گلکسی نوت ۷

پیش بینی سود سه ماهه منتهی به آخر سپتامبر شرکت سامسونگ، غول تکنولوژی کره جنوبی به ۱/۳ کاهش یافت و به مبلغ ۴/۶۲ میلیارد دلار رسید.

پس از فراخوان سراسری برای جمع آوری گوشی های گلکسی نوت ۷ سامسونگ، این شرکت سود سه ماهه سوم سال خود را که از قبل پیش بینی شده بود، کاهش داد. این کاهش سود ناشی از تأثیر بحران ایمنی محصول است که گریبان گیر سامسونگ شد.

سامسونگ اعلام کرد که پیش بینی خود از سود ناشی از عملیات را برای سه ماهه منتهی به آخر سپتامبر را به ۵/۲ تریلیون وون کره که معادل با ۴/۶۲ میلیارد دلار است کاهش خواهد داد. این پیش بینی در ابتدا برای این برهه زمانی ۷/۸ تریلیون وون بود.

همچنین سامسونگ درآمد مورد انتظار خود را برای این بازه زمانی از رقم ۴۹ تریلیون وون به ۴۷ تریلیون وون کاهش داد. این اعلامیه تنها یک روز پس از تصمیم سامسونگ برای متوقف کردن تولید گوشی های هوشمند مدل گلکسی نوت ۷ خود منتشر شد.

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top