تمرکز کردن در دنیای کارآفرینی

تمرکز در کارآفرینی

تمرکز کردن در دنیای کارآفرینی

تمرکز کردن در دنیای کارآفرینی 800 526 مونا مظاهری

تکنولوژی های متنوعی امروزه در اختیار افراد است که دردسرهایی را نیز با خود به همراه دارند. این دردسرها برای کارآفرین ها دوچندان می شوند. همواره کارهای زیادی وجود دارند که می بایست به آن ها پرداخت. تمرکز کردن در کارآفرینی با وجود تعداد زیادی از کارکنان، مشتریان، ایمیل ها و تلفن هایی که در طول روز می شود، کاری بسیار دشوار است.

نوتیفیکیشن ها یکی پس از دیگری ما را از انجام آن چه که دارای اهمیت است باز می دارد. یک کارمند دفتری به طور معمول هر سه دقیقه یک بار به دلیل این نوتیفیکیشن ها تمرکز خود را از دست می دهد. بر اساس تحقیقاتی که توسط موسسه تعامل انسان و کامپیوتر انجام شده است، ۲۵ دقیقه زمان لازم است تا فرد بتواند دوباره تمرکز خود را به دست آورد.

تمرکز کردن و توجه انتخابی

تمرکز کردن و توجه انتخابی

تمرکز به طور کلی و تمرکز در کارآفرینی به آسانی از دست می رود ولی به دست آوردن آن و تمرکز کردن امری سخت است. مغز انسان همواره در حالت هوشیار قرار دارد و اطلاعات را از محیط اطراف دریافت می کند. مغز به طور مداوم تصمیم می گیرد که به چه چیزی توجه نشان دهد و به چه چیزی توجه نکرده و آن را فیلتر کند. دانشمندان علوم مغزی این امر را توجه انتخابی (Selective Attention) می نامند.

توجه انتخابی دو شکل کلی دارد که شامل موارد زیر است.

۱تمرکز داوطلبانه (Voluntary Focus)

تمرکز داوطلبانه در واقع بر پایه هدف بوده و از بالا به پایین صورت می گیرد. این نوع تمرکز مسئول دیدن تصویر کلی بوده و از تجربیات گذشته برای تشخیص امور استفاده می کند.

هنگامی که مشغول مطالعه و آماده شدن برای امتحان هستید یا زمانی که سعی می کنید تا مشکل سختی را حل کنید در واقع تمرکز داوطلبانه خود را به کار گرفته اید.

۲تمرکز مبتنی بر محرک ها (Stimulus-driven focus)

این نوع تمرکز از پایین به بالا انجام می شود و مبتنی بر محرک ها است. بر اساس این نوع تمرکز افراد به محرک های محیطی خود توجه می کنند. آن چه که باعث می شود تا به موردی مانند نوتیفیکیشن و یا صداهای مختلف در اطراف خود توجه نشان دهید تمرکز مبتنی بر محرک هاست.

این صداهای بلند یا حرکات های ناگهانی در ضمیر ناخودآگاه ما از گذشته با خطر همراه شده اند. در نتیجه در بخش قدیمی ذهن واکنش نشان دادن به این محرک ها حیاتی تر از ادامه دادن کارهایی مانند کتاب خواندن یا نوشتن مطلب است که نیاز به تمرکز داوطلبانه دارند.

واکنشی که به این محرک ها نشان داده می شود خودکار بوده و اجتناب ناپذیر است. ذهن ما به خوبی برای پاسخ دادن به این محرک ها تنظیم شده است. دنیای مدرن و دیجیتال امروز تعداد این محرک ها را افزایش داده و تمرکز کردن را بسیار سخت تر می کند. صدای زنگ موبایل یا شنیدن صدایی بلند سبب می شود تا تمرکز مبتنی بر محرک در افراد ایجاد شود.

کنترل کردن این که مغز ما در حال استفاده از چه نوع تمرکزی است نا ممکن است. البته بهترین حالت ممکن استفاده از تمرکز داوطلبانه است ولی تمرکز مبتنی بر محرک می تواند فیلترهای ذهنی را پشت سر گذارد.

بر اساس مطالعات انجام شده، نیروی اراده و تمرکز منابعی محدود هستند. بر این اساس هر چه بیشتر تمرکز خود را از دست بدهید، برگشتن به مسیر قبلی که مشغول آن بودید سخت تر خواهد شد.

روش هایی وجود دارد که با دنبال کردن آن ها می توانید تمرکز خود را به سرعت و با کارایی بالا دوباره به دست آوریددر مطلب راهکارهای افزایش تمرکز برای کارآفرینان می توانید با این روش ها آشنا شوید.

با به اشتراک گذاری این مطلب در رسانه های اجتماعی از ما حمایت کنید.

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top