استوری اینستاگرام فضای جدیدی برای نمایش تبلیغات در این شبکه اجتماعی

استوری اینستاگرام برای تبلیغات

استوری اینستاگرام فضای جدیدی برای نمایش تبلیغات در این شبکه اجتماعی

استوری اینستاگرام فضای جدیدی برای نمایش تبلیغات در این شبکه اجتماعی 1584 880 مونا مظاهری

ویژگی استوری اینستاگرام که الهام گرفته از اپلیکیشن پرطرفدار اسنپ چت بود، قرار است تا به محلی برای نمایش تبلیغات مبدل شود.

اینستاگرام، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا تبلیغاتی را در میان این استوری های اشتراک گذاشته شده توسط کاربران، به نمایش درآورد.

نمایش تبلیغات در استوری اینستاگرام

نمایش تبلیغات در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام در واقع مجموعه ای از عکس ها و ویدیوهای کاربران است که به دنبال هم پخش می شوند. پس از این که کاربران یکی از این تصاویر و ویدیوها را انتخاب و پخش کند آن ها به صورت پشت سر هم نمایش داده می شوند. این ویدیوکلیپ ها برای ۲۴ ساعت در دسترس خواهند بود و جایگاه مشخصی در صفحه feed اینستاگرام دارند.

بسیاری از متخصصان صنعت بر این باورند که اضافه شدن ویژگی استوری به اینستاگرام سبب شد تا بسیاری از افراد مشهور اینستاگرام در این پلتفرم باقی مانده و به سوی اپلیکیشن رقیب یعنی استپ چت نروند. اسنپ چت به خوبی توانسته است مخاطبان جوان را به سمت خود جذب کرده و در میان شبکه های اجتماعی ابتکاری خاص به شمار بیاید.

بخش استوری اینستاگرام، به یکی از قسمت های محبوب این اپلیکیشن تبدیل شده و روزانه ۱۵۰ میلیون کاربر از این قسمت اینستاگرام استفاده می کنند. این رقم در اکتبر سال ۲۰۱۶، ۱۰۰ میلیون کاربر بود.

تبلیغات در نظر گرفته شده برای نمایش در استوری اینستاگرام، تصاویر Full-screen یا ویدیوهایی هستند که در لابه لای استوری های دوستان و فالورهای کاربران قرار خواهند گرفت.

این اقدام، حرکتی بسیار مهم برای اینستاگرام به شمار می رود زیرا این اپلیکیشن را قادر می سازد تا آگهی های بیشتری را به فروش رسانده و از این طریق درآمد بیشتری را کسب کند.

نمایش تبلیغات در بخش استوری اینستاگرام در حالی صورت می گیرد که فیسبوک اخیراً اعلام کرده بود که فضای دیگری برای نمایش تبلیغات در صفحه news feed خود ندارد. در این راستا، فیسبوک به دنبال گزینه های بیشتر برای گسترش فضای نمایش تبلیغات بود و اکنون اینستاگرام این گزینه جدید را فراهم کرده است.

نمایش آگهی ها در میان استوری های اینستاگرام را می توان در واقع ادامه ای از تجربه فیسبوک در زمینه پخش ویدیوهای زنده در نظر گرفت که روشی برای درآمدزایی از طریق پخش برای این پلتفرم است.

قابلیت های تبلیغاتی اینستاگرام نسبت به رقبای دیگر آن مزیتی خاص دارد و آن امکان دست یابی به داده ها و اعمال هدف گذاری هایی است که از طریق فیسبوک امکان پذیر می شود.

نگرانی برندها برای نمایش تبلیغات در استوری اینستاگرام

 

کاربران و به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام

کاربران و به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام

البته برندها در مورد تبلیغاتی که از طریق استوری اینستاگرام پخش می شود، نگرانی های خاص خود را نیز دارند. به طور کلی، ویدیوهایی که از طریق شبکه های اجتماعی پخش می شوند می توانند رعایت اصول و ارزش ها را رعایت نکرده و امکان اعمال کنترل لازم را برای برندها در بسیاری از موارد فراهم نمی کند.

تبلیغات باید در بهترین مکان و رسانه مناسب، در بهترین زمان برای مناسب ترین مخاطبان پخش شود تا بیشترین میزان اثربخشی را داشته باشد. برای کسب این منظور، برندها به دنبال اطمینان از جایگاه پخش آگهی های خود هستند. فیسبوک تلاش کرد تا با اضافه کردن امکان تگ گذاری ویدیوها برای ناشران این کنترل را تا حدی به برندها بدهد تا بتوانند محتوای این ویدیو ها را طبقه بندی کنند. به این ترتیب برندها تا حدودی برای انتشار ویدیوی تبلیغاتی خود مجاب شده و در مورد جایگاه مناسبی که این ویدیو قرار بود تا در آن جا پخش شود اطمینان پیدا می کردند.

در حالی که اینستاگرام این امکان تگ گذاری را برای ویدیوها همانند آن چه که برای ویدیوهای زنده فیسبوک در نظر گرفته شده است، در نظر نگرفته است. در اینستاگرام امکان طبقه بندی محتوای ویدیو وجود نداشته و برندها کنترلی بر روی تبلیغی که به نمایش گذاشته می شود نخواهند داشت.

اینستاگرام، نمایش این تبلیغات را در ابتدا با ۳۰ تبلیغ کننده آغاز کرد ولی تعداد این تبلیغ کنندگان در هفته های آتی افزایش پیدا خواهد کرد. اینستاگرام این ویژگی جدید را با ناشران و تولیدکنندگان محتوا که به صورت گزینشی انتخاب شده اند، مورد آزمایش قرار می دهد.

نظر شما در مورد این قابلیت تبلیغاتی جدید اینستاگرام چیست؟ آیا تبلیغات در استوری اینستاگرام را برای برندهای مختلف مناسب می دانید؟

Leave a Reply

MarketGraphy

آژانس تمام خدمت مارکتینگ مارکت گرافی، در زمینه ارائه خدمات مارکتینگ و برندینگ به کسب و کارهای مختلف فعالیت می کند.

   MarketGraphy 2019 All rights reserved ©

 

Back to top